Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Oj, vad konstigt, jag funderade nämligen på exakt samma sak häromdagen Jag ville ha dem snustorra, så jag körde ugnen på hundra grader och i slutänden måste de nog ha varit därinne i ungefär 5 timmar. Ganska lång tid, men jag ville ha dem så torra att jag bara kunde stoppa dem i en burk och ha framme på bänken, istället för att behöva trassla med kylskåp.
175 grader och ca. 20 minuter brukar jag ha och då är bitarna ca. 1x1 cm stora, längre tid om de är större än så. Bitarna blir då torra men fortfarande en aning mjuka, sedan förvaras dom i frysen och en lagom portion tas fram åt gången bara.
Oj det verkar som att det finns många varianter, jag brukar köra 2-3 timmar på 100 grader och bitar som är knappt 1x1x0,5 cm. Men jag vill ju ha dom torra så dom håller sig länge. Är dom fortfarande mjuka i mitten möglar dom jättelätt och måste bo i kylskåp.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.