Tölt Saga sadlar

fia0

Trådstartare
Ngn som känner till dessa? Tycker de ser bra ut på bild men hur är de i vekligheten? Är nyfiken på Alfur, Frami och Segull.

Sv: Tölt Saga sadlar

De har just bytt namn, tidigare hette de tölthester. Det är kanske därför ingen svarat?
Jag ska titta på en Frami imorgon och prova den på min ena häst. Det är min kompis sadel och de är jättenöjda med den.
Själv gillar jag utseendet på Alfur men sadelbommen är samma typ tror jag så prova en av de borde räcka för att se hur den ligger på hästen.

Sv: Tölt Saga sadlar

Jag provade frami på min häst, och den är skön, och den var mer flexibel i bommenl än jag hade väntat mig. Alla nya sadlar brukar sägas att de är flexibla men är ganska stumma ändå, men denna gick att svikta om man höll i den och la knäet på mitten. Mycket fin finish, lätt, kort anläggningsyta (17"). Skulle gärna försöka spara ihop till en Frami eller Alfur :-)

Liknande trådar

Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: Roheryn
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 980
Senast: super
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
51 441
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama