Tjock i båda bak?

Luna10

Trådstartare
Var ut till hästarna för en stund sen och ena hästen är tjock i båda bak. Inte tjock som i lite gallig utan mera lymfangit-tjock:eek:. Hittar inga sår öht. Frambenen är torra och fina. Han är inte halt.

Av olika anledningar har jag inte ridit sen i söndags, då red vi för tränare men det var ett kort pass, 20-30 minuter typ. Han har varit lite ovillig att lyfta bakhovarna sista dagarna, men inte varit svullen så jag reagerat på det. Jag har märkt att han inte rört sig i hagen lika mycket som vanligt, men jag har skyllt det på värmen och ev träningsvärk sen i söndags. Han reagerar också på pollen och det kan man ju bli trött av. Han är oskodd bak om det kan ha någon betydelse. Hästarna går på bete dygnet runt sen en månad tillbaka (går på lösdrift annars också iofs).

Jag fattar ingenting.:confused: Förslag? Är det inte bättre imorgon bitti ringer jag vet.

Sv: Tjock i båda bak?

Min blir tjock i bakbenen om han får mycket gräs, fram är han hur fin som helst.
Det försvinner när man ridit en runda men ser likadan ut dagen efter.
Han har aldrig gallor annars, bara vid bra bete.

Det behöver ju inte vara värre än att han är lite stel av träningsvärk och blivit gallig av gräset men känns han inte okej så hade jag ringt vet för rådfrågning.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 595
Senast: sandrafors
·
Hästvård Lägger ut en tråd här för se om någon känner igen symptomen/bolla lite tankar med. Har en ponny av tyngre modell som sedan...
Svar
8
· Visningar
2 146
Senast: zoomzom
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
15 111
Senast: cirkus
·
Hästvård Jag känner mig lite rådvill så provar att kolla här då jag känner mig lite förvirrad ang en hudförändring som har ändrat symptom/plats...
Svar
6
· Visningar
1 956
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka