Tips på annan sadel..?

Louica

Trådstartare
Har hittat en bom som passar min häst nu från Deuber, men de har bara en sadel på lager som är alldeles för dyr för mig. Kan beställa en och få den precis som jag vill, men att vänta 2 månader är låång tid. Har funderat lite på att prova en dressyrsadel eller bomlös så länge, men då får jag skjuta upp köpet av westernsadeln ett par månader till. Längtar så efter att rida igen...

Någon som har tips på en annan rundad westernsadel med rakbom?

Sv: Tips på annan sadel..?

Jag har också haft samma problem som du, har en Paint med rak bred rygg och har provat ca 15 sadlar på henne. Jag har ÄNTLIGEN hittat en sadel som passar, det är en McCall Lady Wade. Det finns bara en återförsäljare här i Sverige och det är Milsta Western Supply men jag köpte min direkt från USA och det blev BETYDLIGT billigare. Och då stog ju dollarkursen mycket högre än den gör nu så det är ett gyllene tillfälle att köpa en ENORMT fin sadel av högsta kvalitet, fullt jämförbar med dom bättre custom made sadlarna till ett riktigt bra pris. Vill du ha mer info om dessa sadlar, var du hittar dom och hur man importerar en sadel själv, kan du PM:a mig. :)

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 038
Senast: Lycan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 654
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 403
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka