Tips om riktigt bra stallkvast önskas!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare esther
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 3 974
E

esther

Har precis gjutit nytt stallgolv som jag har kvastat för att få en bra halksäker yta på. Nu i början är det ganska grovt och svårborstat, och min gamla hederliga stallborste är för klen (en vanlig röd piassava).

Önskar mig en riktigt rejäl stallborste med långa strån som man kan svischa ordentligt med :) .

Testade en superbra kvast med långa vita borst i ett stall, men de mindes inte var de hade köpt den tyvärr.

Tacksam för tips!

Sv: Tips om riktigt bra stallkvast önskas!

Dom vita med långa borst du nämde tycker jag är de bästa, tror att dom finns på Granngården eller Hööks, är nog ganska vanliga iallafall o inte alltför svåra att få tag på.

jag tycker att den bästa är en med ca 15-20 cm långa svarta borst från Borstiq Farm....
det är iaf den kvast med bäst fjong i som jag har testat.

har man spån brukar det gå väldigt bra med de med långa vita borst, men på torv och halm tycker jag att de är ganska värdelösa

Vad snabba ni är! Tack för tipsen, ska genast ut på nätet och kolla!

De bästa sopborstarna är de med brunt/svart borst som är rätt mjukt och kanske 7-10 cm långa borst på. Där får man verkligen med allt smådamm man missar med alla andra sopborstar. Piassavakvast använder jag enbart för att sopa upp hästskit på spaden med :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka