Tips och råd

cowgirl81

Trådstartare
Angående upphittat katthalsband. Jag och sambon var ute och gick och hitta ett katthalsband, det som bekymrar mig är att ingen katt härifrån byn har det.Nr som står på de har inge riktnr utan har provat olika riktnr finns 2 olika nr om man kollar på nätet och de tillhör grannstäderna. Ska jag ringa upp nummren och fråga om de ha ren katt, eller ska jag låta det vara. Tacksam för svar.

Sv: Tips och råd

Nej tyvärr inte, men de hade mobilnr också så skicka ett sms. Men har ej hört nått. :( Tråkigt

jättetråkigt :( att folk inte bryr sig om sina djur..

Nej tyvärr inte, men de hade mobilnr också så skicka ett sms. Men har ej hört nått. :( Tråkigt

Det kan ju vara så att de inte har mobilen på och således inte har sett sms:et :) Om jag var du så skulle jag prova att ringa hemnumret igen om du inte redan har gjort det förstås ;)

Hoppas att du får/fick tag på dom :)

Va? :confused:

TS: Håller tummarna att de ser sms:et snart. Kanske har katten kommit hem redan. Mina missar tappar ofta halsband.

Jo men tror inte katter går 3 mil. Har dock inte fått tag på nån ägare än :( Halsbandet ligger bredvid datorn, det värsta är ju att nån tagit katten och slängt halsbandet här i byn.

Nog kan katter gå många mil, ffa i dessa vårstunder. Men det är bra att du försöker nå ägaren, för visst kan det vara så att katten är borta.

Jo men tror inte katter går 3 mil. Har dock inte fått tag på nån ägare än :( Halsbandet ligger bredvid datorn, det värsta är ju att nån tagit katten och slängt halsbandet här i byn.

Johodå de kan lifta med bilar och transporter och vandra långt i jakt på nuppa nu i våren.
Katten kan ha tappat halsbandet, det gör mina lite då och då.

Precis som tintilar säger så kan katter säkert gå många mil :) Jag hittade en katt en gång för många år sedan som hade traskat ca. 1½ mil, den hade rymt från sin nuvarande ägare och var tydligen på väg till sitt gamla hem som låg en bra bit bort. Som tur var så hade katten ett halsband på sig med telefonnumret till ägaren som kontaktades och som kom och hämtade sin misse. :)

Jo namnet på id-brickan är ju ett hannamn, men gå 3 mil för och hitta en hona. nja.

Det är inte helt omöjligt och om inte annat så kan det ju finnas andra orsaker till vandringen än sökande efter en hona.

Nu har ja äntligen fått tag i ägaren, det visa sig att hon jobbar på sjukhuset här och hade tagit en promenad och hon hade tydligen haft halsbandet i fickan eftersom katten tappar det ibland. Hon blev jätteglad så ska ses på statoil här i byn imorrn för då ska hon få tillbaka halsbandet. :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Katthälsa HJÄLP! En av våra kattor börjar se ut som ett benrangel. Kan inte längre kamma honom med favoritkammen då den slår emot benknotorna. Han...
Svar
7
· Visningar
1 851
Senast: Lilla
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 692
Senast: mackan
·
Utrustning Jag har ju en annan tråd där jag bett om tips på bett att prova, och i samband med det har jag såklart tillbringat mycket tid på att...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama