Tappar en tand? Hjälp!

Pazuzu

Trådstartare
Jag misstänker att min kattvaktskisse som jag har här hos mig håller på att tappa en tand... Han är ca 6 månader gammal, är det en mjölktand tror ni? Eller har han lekt så våldsamt med något att den har blivit lös av sig självt?:crazy: Det är en tand i underkäken, inte någon hörntand utan en av de bredare tänderna med flera "spetsar".

Det hela började för en stund sedan när jag i lugn och ro låg och tittade på TV i sängen. Som vanligt är Tusse busig och flyger gärna på armarna när jag har dem utanför täcket. Men idag var han helt galen och jag fick knappt loss honom med milt våld. Efter två milt sagt skoningslösa huggattacker gick jag upp för att tvätta av lite kattsaliv, och då märkte jag att det var blod på armen.:crazy: När jag insåg att det inte kom från mig kollade jag (så gott det går på en motsträvig kisse) Tusse i munnen. Nästan hela tungan var röd och då såg jag att en tand var lös.:crazy:

Är det något att oroa sig över? Jag hoppas att det bara är en mjölktand som vill loss...

Sv: Tappar en tand? Hjälp!

Det är antagligen en mjölktand som åker så ta det lugnt. Luktar det skunk ur munnen är det ett ännu säkrare tecken på att det är tandbyte på gång. ;)

Ja, andedräkten är väl inte den bästa måste jag säga.;) Då kan jag pusta ut lite iaf, även om jag nog får hålla lite uppsikt på den unge herrens mun.:)

Idag spottade han ut denna framför mina fötter:

16270905.jpg

Om det inte hade varit en mjölktand hade det väl varit rötter med antar jag?

Ja, visst måste det vara en mjölktand! :idea:Nån sån har jag aldrig dett, undrar vart mina kissars har tagit vägen? Uppätna? :crazy:

Ja, om jag inte hade hindrat Tusse tror jag också att han hade ätit upp den... Det mesta ska smakas och ätas på enligt hans filosofi.:D

Liknande trådar

Övr. Katt Hittade en hörntand på mattan idag. Milt sagt äckligt längst upp (brun, 'uppluckrad'). Tanden var tidigare hemmahörande i åttaåriga...
Svar
15
· Visningar
9 889
Övr. Katt Måns lekte så våldsamt med ett snöre nyss att han tappade en liten tand från främre delen av munnen. :crazy: Det blöder lite (inne i...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama