tandimplantat

_FiA_

Trådstartare
Förlåt jag vet att jag borde försöka hitta detta själv på nätet, men jag har verkligen försökt att söka på google men jag förstår inte riktigt ändå. Om man ska göra implantatbehandling hos tandläkaren, då kan väl Försäkringskassan ersätta hela eller delar av kostnaden? Vilka tänder är det som de ersätter? Det är väl något med vissa tandnummer som dom tycker man kan klarar sig utan typ ? :meh:

Försäkringskassan står bara för nödvändiga kronor/implantat.Mao så ska tänder var så rasade att dom måste dras eller behöva kronor.
Och efter att ha räknat på mig själv så bör det bli dom 4 i mitten och sen 3 utåt.Resten skiter dom i.

Får man inte hjälp med en del av kostnaden? Typ att man bara betalar upp till en viss summa?
Om dom är skräp så ja,man betalar dom första 3000 själv,sen 50% upp till 15000 ,över det tar dom 80% av riktvärdet eller vad man ska säga,säg att dom ersätter 5000 men tandläkaren tar 6800 då får du själv stå för 20% och dom 1800 över riktvärdet.

Om dom är skräp så ja,man betalar dom första 3000 själv,sen 50% upp till 15000 ,över det tar dom 80% av riktvärdet eller vad man ska säga,säg att dom ersätter 5000 men tandläkaren tar 6800 då får du själv stå för 20% och dom 1800 över riktvärdet.
Tack för info.
Men det du beskriver ersätter de oavsett vilken tand det är?
Tycker detta med FK och tandläkare är lite rörigt...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
584
Senast: Myzan87
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama