Tablettgömma

Miingla

Trådstartare
Någon som provat, hur fungerade det? Kan ni rekommendera någon särskild sort?

Inte helt lätt att få i katten i fråga antibiotika tre gånger per dag O_o

Någon som provat, hur fungerade det? Kan ni rekommendera någon särskild sort?

Inte helt lätt att få i katten i fråga antibiotika tre gånger per dag O_o
Jag tycker att Royal Canin Pill assist fungerar allt som ofta.
Eller blanda med Liquid Snack från Trixie.
Om katten gillar exempelvis messmör, jordnötssmör eller mjukost går det att coata tabletten med det och frysa in någon timme eller två så glider den ner lättare. Går att förbereda 1-2 dagars behandling i frysen.

Jag tycker att Royal Canin Pill assist fungerar allt som ofta.
Eller blanda med Liquid Snack från Trixie.
Om katten gillar exempelvis messmör, jordnötssmör eller mjukost går det att coata tabletten med det och frysa in någon timme eller två så glider den ner lättare. Går att förbereda 1-2 dagars behandling i frysen.
Jättebra tips, tack!!
Det är främst Royal Canin’s jag kikat på, verkar inte säljas på så många ställen dock där jag handlar. Har jag tur kanske veterinären har den inne..

Annars är ju mjukost ett bra knep, ska nog testa det också!

Tablettgömmor funkade inte alls till någon av mina katter.
Tuva är lätt att ge med en sån här
1720951313069.webp

Pulver ger jag med lite flytande godis.

Liknande trådar

Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
294
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Sol
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
876
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Hej allihop! Enligt blodprov så har min 14 åriga katt höga njurvärde, Kreatinin 264 (60-160 ref).. samt Urea 18 (5-12 ref). Han äter och...
Svar
13
· Visningar
493
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka