Åh, det låter verkligen magiskt! Vi tänkte ju bo några nätter på Tengah egentligen också, men båttaxin dit var svindyr och så tänkte vi att efter Singapore och en vecka på Borneo så är det kanske skönt att bara bo på samma ställe, istället för att fortsätta flänga runt...
Vi hade inte heller havsutsikt, men det var helt okej ändå! Var inte på andra sidan av ön så kan inte uttala mig om vattnet etc men hade inte undvikt tuna för vattnet och båttrafiken. Var ändå lugnt tycker jag!
Jag gillade som sagt tb jättemycket. Fräsch och stor frukost. Bästa restaurangen på ön, smidigt med snorkling etc och dessutom var de lyhörda när vi typ önskade en extra kudde. Rent och fräscht och fläkt/ ac på rummet
Åh, det låter verkligen magiskt! Vi tänkte ju bo några nätter på Tengah egentligen också, men båttaxin dit var svindyr och så tänkte vi att efter Singapore och en vecka på Borneo så är det kanske skönt att bara bo på samma ställe, istället för att fortsätta flänga runt...
Hur är det förresten med dessa båttaxis? Går det att ta båttaxi över till Kecil på kvällen och liksom åka tillbaka ganska sent?
Hur är det förresten med dessa båttaxis? Går det att ta båttaxi över till Kecil på kvällen och liksom åka tillbaka ganska sent?[/QUOT
Svarar från mobilen, nog därför det är så rörigt!
Båttaxi bokade vi bredvid tb. Kostade inte många kronor och ofta bestämde vi att de skulle hämta oss en viss tid. Tror säkert att de kör sen kväll också, men det som man bör ha i åtanke är att det ofta kommer en rejäl åskskur typ mellan 18-21 så man bör åka båt innan eller efter det...