Surrogatmamma

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fjunet

Hur vanligt att det att ett par använder sig av surrogatmamma i Sverige? Är det ens tillåtet? Hur går "behandlingen" till och hur mycket kostar det?
 
Sv: Surrogatmamma

Jag tror inte det är tillåtet i Sverige, man får söka sig utomlands i så fall..
 
Sv: Surrogatmamma

Här i Finland är det fortfarande tillåtet men nu jobbas på ett nytt lagförslag som skall förbjuda det.

Jag vet ett fall där en kvinna inte kunde få barn, och hennes syster födde ett barn åt henne (via provrörsbefruktning förstås). Men vanligt är det nu inte precis...
 
Sv: Surrogatmamma

Varför ska det förbjudas?

Hur gick det med kvinnan som födde barnet? Var det svårt för henne att "ge bort" det?
 
Sv: Surrogatmamma

Har inte satt mig så noga in i saken....men varför är det förbjudet i Sverige då? Av samma orsaker kan jag väl tänka mig att man förbjuder det här. Etiska och juridiska kanske....

Jo det gick bra med hon som födde ett barn åt sin syster, har sett både dokumentär på TV och läst artiklar om det. Själv hade hon redan tre barn och när systern inte kunde få barn så "lånade hon ut sin livmoder". Att ge bort barnet gick helt bra. En mogen, balanserad kvinna verkade hon att vara och det skall man säkert vara om man ger sig in på nåt sånt, omgivningen ställer ju sig ganska frågande förstås!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Använder du svansförlängning, eller lössvans, till din häst i samband med dressyrtävling? Numera är detta tillåtet i Sverige, men hur...
Svar
0
· Visningar
482
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jennie Nilsson från Kalmar är en populär dressyrtränare och -ryttare. För ett par månader sedan diagnostiserades hon med obotlig cancer...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: Gunnar
·
Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: Emiro
·
  • Omröstning
Samhälle När jag körde till jobbet idag hörde jag delar av "Människor och tro" på P1 och jag började fundera lite. Om du får välja, vad vill du...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 322
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp