suck...känner att ja behöver skriva av mig lite bara =/

Misiaczek

Trådstartare
Jag befinner mig i Polen just nu hos min släkt. Jag älskar verkligen mitt hemland...men som hundälskare lider jag verkligen ibland av att se hundarna här :/
Min moster bor i hus här...de har en Alaskan malamute på 8 år som "vakthund" här på gården...den varelsen är vääärldens snällaste och skulle inte göra en fluga förnär...o hålla bovar ute är tveeksamt...att han ser "stor och läskig" ut är ju en annan sak... Men Grey som han heter, är överviktig..har ovårdad päls..han kommer aldrig ut på promenader utan är i gården hela tiden...därav hans övervikt. Att de kelar med honom eller ger honom uppmärksamhet händer sällan. Så när jag är här så är jag med honom heela tiden...tar ut honom på promenader, svalkar av honom i en sjö i närheten...och gav honom en rejäl omgång bortning imorse...han ser ut som en helt annan hund! :eek: han är såå vacker egentligen..men det döljde sig bakom hans smutsiga och ovårdade päls... Kolla in de här "före & efter" bilderna jag tog igår och imorse:

(före)
2010810131852488516258_sbig.jpg

2010810131841974516258_sbig.jpg

(efter)
2010810131820212516258_sbig.jpg

2010810131830586516258_sbig.jpg

Grannen här har en schäfer..det är typ bara ett högt hönsnät emellen gårdarna...varje gång jag går ut till Grey här så kommer grannens hund springandes till nätet och vill komma igenom... Jag gick fram till den, sträckte fram en hand...och han var såå gosig...började slicka min hand och stryka sin kropp mot staketet så jag skulle klappa och klia honom...varje gång jag gick ifrån skällde han och grävde vid staketet... Jag tittar på hans päls...såå ovårdad och smutsig..på hela bakkroppen är pälsen som utsliten...han kliar sig där hela tiden...han småhaltar på ena bakbenet...av hans utseende o döma så trodde jag hunden var gammal...sen öppnar han munnen och jag får se riktigt vita fina tänder i munnen..tänkte han måste va ung...frågar min kusingammal hunden är..han säger drygt ett år!! :confused:
När jag gick in..började hunden skälla...han ville sååå gärna bli klappad på stackarn...han skäller och gnäller jättemycket..då kommer ägaren ut.. två gånger smäller hon till hunden på baken, tar tag i hundens nackskinn och släpar med den till ett förråd på gården där hon binder fast den kort och sätter på munkorg...skriker några otrevliga ord och går in... Det där var så hjärtskärande för mig o se...:cry: Jag verkligen lider när jag kommer hit på semester... Suck.... :(

(hoppas inte någon tar detta inlägg fel nu och tror jag klandrar detta lands befolkning att de inte tar hand om sina hundar...självklart finns det massor som gör det...min moster bor här lite som på landet, och hundarna har det helt enkelt sämre ställt än stadshundarna.... Kände bara som jag behövde skriva av mig lite...känner mig lite nere bara.... )

Sv: suck...känner att ja behöver skriva av mig lite bara =/

åhhh, jag som har en mamma från polen och min morfar+morbror plus mer släkt bor i Polen. Så som du ser hundarna är ändå ett guldläge. Dom har Någon. Min släkt bor i en stooorstad och där springer herrelösa hundar runt i flockar likaså katter. Kommer ihåg en gång när jag var liten så sålde dom en liten valp som såg ut som någon slags rottweiler. Valpen måste varit max 4veckor och ingen mamma såg tills i närheten. Den såg så sorgens ut lilla valpen :cry:

Ännu värre var det på filippinerna.. Hundarna vad halta, så söndertrasade i pälsen att man knappt såg att det var hundar. Sprang runt på stranden i 35-40grader värme...

Sv: suck...känner att ja behöver skriva av mig lite bara =/

aahh joo självklart vet jag att det finns värre! min mammas man är från Algeriet och när jag var där så bokstavligen talat grät jag varje dag över djurens öde...det var det värsta jag sett!! (bl.a såg jag ungar som framför mina ögon skar bort ett ben med ett rakblad på en nyfödd kattunge) ......vill inte ens tänka på hur de behandlade djuren där... :cry:

vet att det finns hundar som har det mycket värre....men eftersom jag befinner mig här just nu och ser detta så därför blev just det här extra känsligt för mig i nuläget... :(

Vilken storstad i Polen är din mamma ifrån?
Jag minns också som liten så var det ändå myyycket värre här...det fanns ju herrelösa hundar överallt verkligen...det är så många hundar jag tagit hand om här som liten..matat o så..men som jag sen fick lämna ute på gatan igen när det var dags att åka hem till sverige :(

Liknande trådar

Övr. Hund Har nu blivit attackerad två gånger av samma hund vid två olika tillfällen. Eller min hund har blivit det rättare sagt. Första gången...
2
Svar
36
· Visningar
3 768
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar