Fiorano
Trådstartare
Min lilla jrt blir till sommaren 12 år. Hon är i toppskick i kroppen och var på koll i vintras och fick mycket beröm. Men. Det senaste 1.5 året har hon börjat bli mer och mer ängslig och går upp i stress. Började med att hon förra nyår plötsligt blev skotträdd från att sovit sig genom tolvslaget förut. Nu stressar hon för diverse ljud utifrån, trädgrenar mot rutan, fåglar på fönsterblecket, grannar som bygger osv. Vi har bott på samma ställe i åtta år hon är med i stallet varje dag och dör är inga problem alls.
I stressen hyperventilerar hon, skakar och är ytterst olycklig. Är rädd att hon ska få en hjärtinfarkt stackaren! Hjälper inte att hon är nära mig heller så mitt stöd är inte nog.
Finns det något jag kan göra för att hjälpa henne att lugna sig? Vet att i USA är det inte jätteovanligt med husdjur på antidepressiva, känns lite tossigt men kan det funka så skulle jag verkligen testa. Vill inte att hon ska dö i förtid pga det här.
I stressen hyperventilerar hon, skakar och är ytterst olycklig. Är rädd att hon ska få en hjärtinfarkt stackaren! Hjälper inte att hon är nära mig heller så mitt stöd är inte nog.
Finns det något jag kan göra för att hjälpa henne att lugna sig? Vet att i USA är det inte jätteovanligt med husdjur på antidepressiva, känns lite tossigt men kan det funka så skulle jag verkligen testa. Vill inte att hon ska dö i förtid pga det här.