Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Har folk slutat tacka varandra på vägarna?

Min häst står längst en liten väg som är så smal att det är svårt för två bilar att mötas på många ställen. Jag stannar ofta på något av de lämpliga mötesställena och låter den andra få köra förbi mig. Förut tackade alltid folk, det var sällan som någon inte gjorde det, nu tycker jag att det är tvärtom. Folk fräser förbi och höjer inte ens handen till tack. Tycker att det de senaste åren blivit allt vanliga att andra beter sig så.

Man kan tycka att jag är fjompig eller överdrivet försiktig som kör till kanten eller kör långsamt, för att citera @LenaH så blir inte vägen bredare bara för att man kör långsamt, men jag tycker ändå att man kan vara vänlig och tacka för andras välvilja.
Jag har häst längs en väg där det inte går att mötas alls och tycker folk är duktiga på att tacka varandra
 
Fast det gäller även äldre män. Ser i alla fall väldigt äldre ut🙂
Pappa lärde mig att alltid tacka när någon underlättar för mig i trafiken, oavsett om det är att mötas vid M, en korsning om det är smal väg eller vid omkörningar mm. Jag blir lite sur varenda gång det tas som självklart att jag underlättar för någon annan och inte får ett tack, ungefär som att jag istället skulle välja att släppa dörren i ansiktet på den som kommer efter mig. :cautious:
 
Att min arbetsgivare vill säga upp mig, Först pga personliga orsaker, för mycket korttidsfrånvara pga migrän. När det inte gick och jag hävdade alkoholproblem som de måste ge mig behandling för ändrade de till "arbetsbrist" - som vi absolut inte har. Förhandling om några dagar men jag orkar bara inte...
Surt, är missbruksproblem dokumenterade?
 
Jag stör mig på att de odlingstunnlar jag köpt är gjorda för att ha på utsidan av pallkragarna men inte är dimensionerade för att kunna användas ihop med snigelkanter. Nu har jag pressat in de i kragarna men då sitter matchande nät för löst istället :cautious:
Inget är dimensionerat att använda med snigelkanter. Stor störighetsfaktor
 
Så less på mina fötter! :banghead:

Ena foten trampade kanaljen sönder när det var varmt och mycket insekter och han hade bråttom in, foten svullnade till en fotboll men jag sökte inte vård då, trots att jag inte kunde stödja på den. Var först när det aldrig blev bra och då har mitt ledbrosk slitits sönder så läkaren som gav mig kortisonsprutan igår har skickat remiss på ny röntgen och pratade om möjlig steloperation. :nailbiting:

Andra foten tror jag är att jag vrickat för många gånger genom åren, den viker sig ibland om jag inte ser upp. Nu senast när jag var till hästarna. Ringer grannen samtidigt som jag går med en hink kraftfoder, foten viker sig och jag ramlar omkull, tappar en stövel(!), tappar mobilen och välter hinken. Hästarna hoppade till, ytterst förvånade, vad gör du på marken matte, ska du rulla dig? 😲

Avslutade samtalet, kravlade mig upp med mobilen och fick på mig stöveln igen. Gav hästarna kraftfoder, sopade av mig och som vanligt glad att ingen såg något. :meh:
 
En bild säger mer än tiotusen (fula) ord... 9 maj och vyn utanför fönstret är...
1000009626.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 393
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 381
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 974
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 573
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp