sto familjer

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ScissorHands
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 810
S

ScissorHands

finns trådar om det, men jag har ingen anning om vad det begräppet inebär. Någon som orkar förkara det för mig?

Jag skriver kortversionen. ;)

En stofamilj bildas genom stona och deras stoföl som i sin tur får stoföl.
Dvs familjen är baserad på mor, mormor, mormors mor, mormors mormor och så vidare ner till stoet som kom först (stofamiljens urmor).
En hingst eller valack kan tillhöra en stofamilj, men aldrig föra familjen vidare!
Man kan säga att stofamiljen är stonas motsvarighet till hingstarnas hingstlinje (du vet: far, farfar, farfars far osv).

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 254
Senast: Murray
·
Avel Till sommaren väntar mitt sto föl och har börjat fundera lite på vad det finns för alternativ att registrera avkomman i? Mamman är...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: Görel
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Skriv gärna ras och stam för det är många intresserade av, och lägg ut en bild. Detta...
Svar
0
· Visningar
147
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka