Stel i bakbenen?!

I

IrishCobTinker

Jag har ett sto som är 6 år gammal. Hon har nu varit hos fodervärd i ett år. Nu har jag märkt att hennes bak ben, mest det ena, är stelt, det typ låser sej, det är som värst när hon stått inne på natten, när hon gått någon minut blir det bättre. När man tar i henne för att göra o ordning henne och kratsa hovarna, så när man ska lyfta hoven, så går det jätte stelt, sen bara det rycker till i hela benen och det går att lyfta som vanligt. Precis som det hakar upp sej.
Vad kan det vara??
Ska kontakta vet på måndag, men tänkte höra om någon av er har varit med om något liknande?

Sv: Stel i bakbenen?!

Vad gör dom åt det då?
Eller går det inte att göra något?

Sv: Stel i bakbenen?!

handlar väl mest pom att hästen måste vara igång hela tiden, inte stå längre perioder eller så. men jag vet inte riktigt. det är juinget allvarligt med patella.

Liknande trådar

Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
874
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 896
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 581
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 434
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka