Bukefalos 28 år!

Stackars vovven!

bettysmatte

Trådstartare
Vad kan det vara med mina föräldrars hund? Han började halta helt plötsligt igår under eftermiddagen. Mamma hade varit ute med honom på morgonen och gått och han var precis som vanligt. Sedan var hon iväg en stund på dagen, och när hon kom hem var han jättehalt på ett framben. Ville inte gå på det och ville dessutom vare sig dricka eller äta. De åkte in till djursjukhus i morse och han fick stanna kvar där. De röntgade, men det syntes ingen fraktur. Inte var det heller hans artros som hade blivit värre. Den har han dessutom i armbågen och skadan (eller vad det nu är) sitter mycket lägre, nästa vid foten. Veterinären hittade svullnad, och de ska fortsätta att utreda vad det är som orsakar den. Han hade såpass ont att han fick stanna kvar, eftersom den smärtlindring som behövdes inte kunde ges hemma. Först skulle han få sova en stund, för veterinären menade på att han nog var lite "sliten", och sedan skulle de raka benet och undersöka vidare.

Vad tror ni? Vad är felet?
 
Sv: Stackars vovven!

Hunden mår bättre idag, men nu går han ju visserligen på smärtstillande. Veterinären tyckte att svullnaden hade gått ner lite, och han använder sitt ben när de går ut och kissar honom etc. De tror nog mest på en stukning faktiskt. De var lite fundersamma över att han inte precis ville äta, men när mamma fick berättat att han vägrar allt utom en sorts hundmat (han äter ju andra saker med glädje, men är kinkig med torrfodret) och dessutom inte är mycket för att äta när han inte är hemma (äter sällan på hundpensionat) så tyckte de nog inte att det var någon fara med det.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 469
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 898
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 623
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp