Cherarriduracell
Trådstartare
Jag äger en import utan härstamning, men som verkar ha lite historia. Han har pass som utfärdades då han var 3, där en ägare står angiven med en bokstav i förnamnet och hela efternamnet. Upptäckte detta först idag, och försökte såklart googla mig fram till personen, men den verkar ha flyttat (inte konstigt med tanke påatt det är 13 år sedan ungefär) men hur går man tillväga nu? Har mailat stamboksföreningen, men finns detnågon sorts folkbokföringsregister i holland där man kan se vem som bodde var en viss tidpunkt, och var hen bor nu? Vad finns det för sidor liknande eniro/hitta där du får upp både alla personer som heter det du sökt, och var de bor, för nederländerna? De jag hittat hittills kräver både namn + adress och det är ju sällan man har fullständiga uppgifter till någon man vill hitta. Har ni koll? Hur skulle ni gjort?
Jag "behöver" hitta tidigare ägare, för att spåra var tusan det gått snett. hästen har även ett gigantiskt ärr över huvudet, som kanske eller kanske inte varit bidragande faktor till att han är som han är idag. Det skulle vara skönt att veta lite mer om hans ganska anonyma liv. Han har ändå levt första halvan av sitt liv i holland, så det finns ju tid för många händelser.
Har ni några solskenshistorier där ni börjat nysta lite löst och sedan fått fram "hela historien"?
Jag "behöver" hitta tidigare ägare, för att spåra var tusan det gått snett. hästen har även ett gigantiskt ärr över huvudet, som kanske eller kanske inte varit bidragande faktor till att han är som han är idag. Det skulle vara skönt att veta lite mer om hans ganska anonyma liv. Han har ändå levt första halvan av sitt liv i holland, så det finns ju tid för många händelser.
Har ni några solskenshistorier där ni börjat nysta lite löst och sedan fått fram "hela historien"?