SNRI-preparat mot kronisk smärta?

Ceta

Trådstartare
Jag har en lång problematik med smärta i främst leder, men också muskulärt. Jag blev som barn och tonåring flera gånger utredd för reumatism, men det hittar läkarna inga tecken på.

Efter att ha läst på om fibromyalgi sökte jag läkare igen (ca 10 år efter senaste utredningen). Min VC diagnostiserar av princip inte med fibromyalgi, så det blev ingen längre diskussion där. (Läser jag själv på 1177 så har jag de flesta symptomen, om än lite lindriga emellanåt).
Läkaren på VC ville dock gärna hjälpa mig med smärtlindring och föreslog Cymbalta. Jag skulle kolla lite och återkomma. Nu har jag läst på, och ser att det finns rätt saftigt med biverkningar :crazy: Både vid användning av preparatet, men främst när man slutar med det.

Är det någon här som har egen erfarenhet av denna typen av preparat (helst för samma syften), eller har sett utifrån hur andra mått av dem? Är lite tveksam till om jag ska våga, då vissa biverkningar som ändå var vanliga, känns värre än mina besvär som jag ändå är "van" vid. Och dessutom att om man får biverkningar så ska en ändå inte sluta tvärt med preparatet för att då riskerar man andra biverkningar :crazy:

Tacksam för erfarenheter och råd!

Liknande trådar

Kropp & Själ Förra veckan fick jag antidepressiva utskrivet av läkaren. Då hade jag i princip haft ångest varje dag, ibland så kraftig att det kändes...
Svar
14
· Visningar
15 305
Senast: Prosit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama