Snö i iPhone

PonnyMajsan

Trådstartare
Hej som rubriken lyder så har jag tappat min iPhone 4s i snön. Jag tappade den med undersidan alltså högtalaren, Mikrofonen och laddaruttaget. Har testat att lägga den på ett element och har testat okokt ris men bara en liten stund. Vad ska jag göra? Jag kan höra vad den andra säger när jag ringer men de hör inte mig. Kan lyssna på musik osv. Det brusar och sprakar när jag är i ett samtal. Det funkar med högtalare på och troligtvis med headset. Är det någon som har något tips? Tacksam för svar!

Vet inte vad jag skulle lägga tråden är det fel så hoppas jag att medatorerna flyttar den:)

Sv: Snö i iPhone

Stäng av den och låt den vara avstängd i minst några dagar om du tror att det kommit vatten inne i den. Lägg den gärna lagom varmt så att vattnet kan avdunsta.

Jag tappade min S3 i en skurhink, tog isär den och la den i ris i kanske 1-2 dagar, sen funkade den igen!

Torka med hårtork! Det gjorde jag och efter en halvtimme så sprakade det inget mer och folk kunde höra vad jag sa igen utan problem :)

Jag tappade min i snön, utan att märka det. Hittade den morgonen efter.

Hårtork - ris 12 h - hårtork - ris 12 h körde jag i 2 dygn. Sen provade jag starta den. Allt funkade fint. Däremot hade ju fuktspärren löst ut så garantin gick ju åt skogen, vad den än kunde drabbats av hade de ju bara kollat på indikatorn och sagt "fukt, garanti gäller ej"

hur länge ska man blåsa den isåfall?Har testat men det har inte funkat men jag kanske ska torka den lite till

hur länge ska man blåsa den isåfall?Har testat men det har inte funkat men jag kanske ska torka den lite till

Du har varit för otålig. Jag lät den som sagt vara av i två dygn. Blåste kanske 10 min med hårtorken, in i rispåsen (varm). Ligga där 12 h, blåsa i 10 min, in i rispåsen i 12 h.

Så höll jag på i två dygn, det var alltså 4 blåsningar och 4*12 h i rispåsen.

SEN slog jag på den.

Jag behöver min mobil imorgon och så är jag väldigt otålig, någon som vet hur jag kan göra det fortare?skulle kan blåsa hur länge som helst om de skulle funka:)

Jag behöver min mobil imorgon och så är jag väldigt otålig, någon som vet hur jag kan göra det fortare?skulle kan blåsa hur länge som helst om de skulle funka:)

Det är ju bara prova blåsa då, så länge du inte håller hårtorken för nära kan du inte blåsa för länge.

Risken du tar med otåligheten är att telefonen blir permanent skadad. Största skadorna sker när det går ström i en fuktig telefon, det är då man får kortslutningsproblem osv.

Tar du med mobilen så får du ju riskera att den kanske får men för livet!
Om det verkligen är livsviktigt att du måste ha den imorgon så kanske en kompis har en att låna ut? Jag fick klara mig utan mobil i 1½ vecka en gång :D

Så det skulle inte kunna gå att ha mobilen i en plastpåse i väskan eller? Ska iväg imorgon och jag kan ju få tag på mina föräldrar men inte tvärtom tyvärr:(

Det går väl säkert, men du ska ju ta isär den och ha dig, känns som att det blir krångligt!
Ni kan inte bestämma en plats att mötas på en viss tid om det är det saken gäller? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka