Släppt "fångarna" fria!

amalia

Trådstartare
Släppt \"fångarna\" fria!

Igår beslutade vi oss för att låta våra två missar få gå ut... Dom har ju varit innekatter ända sedan i november när vi flyttade in till stan. Husse köpte varsitt fint halsband med pingla på och sedan fick dom gå ut. Jättespännande! En grannkatt från huset mitt över gatan kom, men Tess talade om för henne vart skåpet skulle stå så katten lommade tillbaka till sin sida av vägen! :D

Nu kan vi äntligen ha altandörren stå öppen så att det kommer in lite luft! Och hundarna kan springa in och ut liksom katterna! Jätteskönt!

Catzy
Tess

Re: Släppt \"fångarna\" fria!

Vad söta de var :love:

Mina två katter var innekatter när vi bodde i lägenheten. Men nu när vi flyttat till hus lät vi dom går ut, och de älskar det :cool: Dom är mycket lugnare, ingen av dom kissar inne längre och de trivs så bra med att vara ute. Det är skönt när man kan göra så.

Dock kan jag inte sluta oroa mig över att de kanske ska bli påkörda :crazy: Dock är det bara smågator här omkring, men ändå.

Jag vet vad du menar... Jag är också orolig för att något ska hända med dom... Men jag ser verkligen vad lyckliga dom är (speciellt Tess). Vi har ju bara 30-vägar häromkring, det är bara att hoppas att alla bilister följer hastighetsbegränsningen...

Min kisse har fått börja gå ut också! :)
I tre dagar höll hon sig inne på gården men nu har hon börjat
springa över en gångväg och utforska dom andra tomterna
runt omkring. Det bor en stor svart katt tvärsöver så det
är hur spännande som helst ;)

Ett tips är att sätta på kissarna neongula eller orange reflexhalsband när de är ute, så ser bilisterna dem bättre både när det är ljust och mörkt.

Vi har en mörk sköldpaddkisse och henne ser man aldrig, även på dán. Hon är rent kamoflagefärgad. Däremot hennes neongula halsband syns dagtid på hundafemtio meters håll och när det är mörkt lyser det på ännu längre håll i strålkastarskenet. Här är ett (tyvärr suddigt) telefoto när Mimmi går på promenad med sitt gula halsband.

Ja hon är världens finaste... :love: Och hon vet nog om det oxå! ;)

Oh, ja! Jag blev också en smula förälskad! :love:
Vilken underbar teckning i ansiktet..och vilka fina ögon!

Smart! Husse köpte ju halsband i fina färger(lila och mörkrosa) men ska se efter om de har de färgerna i samma modell. Ett jättebra halsband som löser upp om de fastnar någonstans och det fransar sig inte heller!

Var har du köpt det neongula halsbandet? Har letat men det
jag hittade var mest illgult men har inslag av grönt, rosa och
oranget i sig oxå. Det är med "snabbknäppe".
Men när jag kom hem var det självklart för stort för min
kisse.. :(

Men jag ska leta efter ett mindre. För jag hoppas att det
finns mindre, hon e ju så liten min bäbis.

Jag köpte det i en vanlig djuraffär, har dock sett att min vet. har i samma material. Både neongula och röda. Finns i alla möjliga storlekar, från stor hund till katt. Det fina är ju att det är kanonbra reflex när det är mörkt och att man på dan ser det bra pg av den skarpa färgen.

Man kan säkert sy själv också, reflexerna finns i varenda hästaffär som t.ex. hjälmreflexer eller reflexkoppel.

Halsbandet jag har sitter med kardborrband, så skulle kissen fastna och rycka till rejält lossnar det.

Letade lite på nätet nu och hittade faktiskt exakt den reflex jag har. Längst till höger andra raden HÄR

Okej men då vet jag. Vicken tur att det finns å köpa för när
det kommer till att sy...hmm...ja då är det jag som sticker
nålarna i fingrarna :rofl:

Tack för tipset! :bump:

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 693
Senast: Fille
·
M
Övr. Katt Sitter här i lugn och ro och kikar runt lite på buke när det helt plötsligt utbryter kaos bakom ryggen på mig och närapå ger mig en...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Mimmi81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka