Jag blir tokig, har bara ett par gamla kängor och ett par Tretorn gummistövlar, båda får jag ont i fötterna av trots stötdämpande innersula.
Har beställt flera gånger från footway men ingen modell passar. Damstorlekar är oftast men inte alltid för smala. Herrstorlekar brukar vara lagom i bredd oftast men inte alltid.
De flesta sportskor har en sula som är högre bak och tunn framtill = smärta.
Det jag behöver är:
Tjock, extra dämpad sula. Viktigt.
Ingen eller mycket liten höjdskillnad mellan framfot och häl. Viktigt.
Bred läst
Bred tåbox
Stabil men inte stel sko
Nån som har nån idé om en modell som kan passa?
Kängorna jag har nu är från Merrell och de var superbra när de var nya. Har provat några sportskor av det märket men de var dåligt dämpade och hade för stor höjdskillnad fram-bak.
Köpa skor är det värsta jag vet, orkar inte gå runt i affärer och leta eftersom jag blir okoncentrerad och trött plus får mer ont i ryggen/huvudet, så om nån här har något bra tips blir jag glad. Det är ju lättare om man vet någon modell.
Har beställt flera gånger från footway men ingen modell passar. Damstorlekar är oftast men inte alltid för smala. Herrstorlekar brukar vara lagom i bredd oftast men inte alltid.
De flesta sportskor har en sula som är högre bak och tunn framtill = smärta.
Det jag behöver är:
Tjock, extra dämpad sula. Viktigt.
Ingen eller mycket liten höjdskillnad mellan framfot och häl. Viktigt.
Bred läst
Bred tåbox
Stabil men inte stel sko
Nån som har nån idé om en modell som kan passa?
Kängorna jag har nu är från Merrell och de var superbra när de var nya. Har provat några sportskor av det märket men de var dåligt dämpade och hade för stor höjdskillnad fram-bak.
Köpa skor är det värsta jag vet, orkar inte gå runt i affärer och leta eftersom jag blir okoncentrerad och trött plus får mer ont i ryggen/huvudet, så om nån här har något bra tips blir jag glad. Det är ju lättare om man vet någon modell.