Självförtroende!

G

glittertuss

Både jag och min häst (c-ponny) behöver självförtroende i hoppningen! Skulle behövs lite bra tips annat än att "hoppa mycket". Löshoppade henne i helgen och då hoppade hon 1,15 (oxer). Blir det högt blir hon osäker och jag själv avskyr oxrar högre än 80 cm., haha. :crazy: Jag har mestadeles tävlat och tränat dressyr, hopptävlat nästan uteslutande på bara klubbnivå. I vår ska vi vara med i hoppallsvenskan div. III (LD och LC) Vill få självförtroende utan att behöva hoppa en massa hela, hela tiden. Tror jag är största problemet eftersom hon tvekar när jag bli osäker!

Det första du ska göra är att se till att ha en bra tränare som kan hjälpa dig med övningar som passar dig. Du måste även ha förtroende för din tränare och vågra berätta hur du känner innan du kan utvecklas.
Du ska inte heller hoppa högre än 80cm så länge det känns osäkert. Se till att det känns helt ok på en höjd innan du höjer.
Försök även att få hoppa "säkra" och rutinerade hästar om du får möjlighet till det.

Lycka till! :)

Mitt bästa råd är att ta hjälp av en tränare du litar på! En bra tränare kan hjälpa dig med hoppningen så att det går bättre och bättre och med "framgång" kommer också självförtroende! Lycka till!

MVH Tingeling :banana:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 196
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 688
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 585
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 531
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar