showkläder

Sv: showkläder

Hej

här är en van ebay handlare. Jag kollar alltid så att säljaren skickar internationellt eller mailar (tryck på "ask seller a question") och frågar om säljaren kan skicka till Sverige. Oftast gör de det fast de skrivit endast till US i auktionen. Kollar också hur mycket det kostar så man inte får en chock.
Du måste registrera dig på Ebay för att kunna ge bud. Sen är det bra att skaffa ett Paypal konto via www.paypal.com så du kan betala med kort, detta system är supersäkert betalnings sätt.
Sen är det bara att kolla runt och lägga bud på det du vill ha.

Själv har jag köpt ca 10 västar, 3 slinkys, ett komplett bosalset, ett antal träns......

Ett riktigt fyndställe är det, ebay :love: :love:
Har nu handlat där 7 ggr och 1 gång privat med en säljare.
Jag tyckte det var krångligt i början för jag förstod inte riktigt hur allt fungerade, min paypal krånglade i början också. Men nu när jag kommit igång funkar de hur bra som helst, och för säkerhets skull ser jag till så jag kan betala på något annat vis ifall min paypal skulle strejka igen.
Men ska ni handla på ebay, se då till att ni kan betala först innan ni lägger bud. Skulle ni inte betala kan ni få dålig feedback och får man det kanske inte säljare vill sälja till er.

Jaja skitbra ställe iaf! Lycka till!

hej!! hur gör jag för att registrera mig...och vågar man betala över internet och lita på att sakerna kommer hem, samt hur mycket brukar frakten ligga på?? (handla från e-bay)
MVH Emelyne

Nu blev jag nyfiken var har du sett våra alster?

Simpe! Hur funkar PayPal egentligen? Är det säkert? Har nu hittat exakt dem bucklan jag vill ha till halva priset och en stång som verkar OK. Ungefär vad får man betala i frakt. Skynda bara två dagar kvar av budgivningen!! /Mayara

Mayara skrev:
Simpe! Hur funkar PayPal egentligen? Är det säkert? Har nu hittat exakt dem bucklan jag vill ha till halva priset och en stång som verkar OK. Ungefär vad får man betala i frakt. Skynda bara två dagar kvar av budgivningen!! /Mayara

Hej

Paypal funkar så att du registrerar dig och då lägger Paypal en summa på ditt kort på $1.98 ihop med en kod. Den koden använder du till att verifiera på paypals hemsida och när du gör din första betalning till någon drar paypal av $1.98 på summan, så det kostar inget.
Har du mailat säljaren och frågat om frakten? Det brukar alltid jag göra.
Du kan maila mig på louise.bengtsdotter@vattenfall.com och maila med en länk till det du vill ha så kan jag hjälpa dig att kolla frakt och villkor.

Då kanske vi ses på Skånekampen, vi kommer att visa och sälja våra kläder där.

Det lät farligt, du tävlar väl inte i beginnersklasserna?
Annica

Annica Ahlfeldt skrev:
Det lät farligt, du tävlar väl inte i beginnersklasserna?
Annica
:eek: :eek: :eek:
Farlig jag :confused:
Nej, jag tävlar inte beginners, inte för att jag är så himla duktig :smirk: Mer för att jag har tävlat några år på D Tävlingar och tycker att beginnersklassena är till för dom som precis börjat. :idea:

Men jag ser fram emot er tävling och hoppas att Snappaharna har skramlat ihop lite tävlande i år, men det brukar ni ju göra när det är hemma bana :angel: :crazy: :confused:

Vet du hur många startande det är?

Monke :p

Jag vet inte exakt antal då det fortfarande trillar in anmälningar.
Vi får väl hoppas att det blir som vanligt-lite lagom.
Då jag själv rider travare kommer vi inte upp i AA pga galoppombytena inte klaffar, de finns ju med i de flesta alla klasserna.
Hade han inte varit sjuk för jämnan det senaste året hade vi provat AA Pleasuren för han är bra min travare, nu håller vi oss på marken till nästa år.

Annica Ahlfeldt skrev:
Då jag själv rider travare kommer vi inte upp i AA pga galoppombytena inte klaffar, de finns ju med i de flesta alla klasserna.
.
:confused: :confused: Galoppombyten i de flesta klasser, hur menar du nu?

*Trail brukar nästan aldrig ha byten i så fall brukar det stå att man kan göra ett enkelt eller flygande, dat har ingen betydelse vilket.
*Pleasure har ju aldrig byten.
*Horsemanship har byten ibland men då är det oftast samma som i Trail enkelt eller flygande du väljer själv.
*Reining ja här kommer bytena, men å andra sidan finns som även i beginners Reiningen. :idea:
*Western Ridning Ja, här kommer den stora skillnaden, denna gren är ju i beginnersklasserna oftast utan byten, men jag ser mer och mer att man använder det mönstret med ett par byten. :smirk: Medan i AA klassen är det byten hela tiden ;)

Är det jag som missförstått dig eller har du fått fel för dig. :idea:

Sen kan man ju om man vill rida pleasure AA men Trail Beginners om man vill det. Jag har ingen åsikt om huruvida du hör hemma i beginnersklasser eller ej, och känner man sig lite osäker så tycker jag att man skall rida där det känns bäst. :idea: Men jag kan tycka att det finns en hel del som stannar för länge i beginnersklasserna.

Monke :)

Du har nog helt rätt,men jag tycks aldrig komma igång riktigt mellan skadorna så det känns lämpligast att hålla sig på låg nivå.
Jag har bara varit ute 4-5 ggr.Däremot var det någon som talade om för mig att jag skulle hålla mig till beginners så var jag inte ivägen för de duktiga ryttarna i Pleasuren, nertryckt i skorna liksom.
Jag behärskar inte en hand tillfullo och han är inte rolig på vanligt bett.
Ta en titt på oss på tävlingen du kanske kan pusha på mitt självförtroende.
Trailen är tyvärr utesluten då han får hjärnspöke på banan men är kanonduktig hemma(irriterande).
En vecka kvar-vi ses!/Annica

Känns det rätt så skall du absolut vara kvar där, och det är ju ledsamt om folk trycker ner dig. :(
4-5 gånger är inte mycket,kämpa på, det är bara att fortsätta. Det blir bättre och bättre, så länge man utvärderar sin insats på tävlingen och fösöker bearbeta de fel man gjorde så att man kan hitta på nya till nästa gång. :p :idea:

Jag höll på att säga "vem behärskar en handsfattning till fullo????? :crazy: Inte jag i alla fall, så känn dig inte ensam där. :)

Ja, visst är det orättvist, hamma är man kung men när man kommer ut är det som om man aldrig tränat en dag i sitt liv :devil: :crazy:

Ja det skall bli kul till helgen, vi ses absolut, lycka till!

Monke. :p

Hej Monke
Jag blev av med dig på tävlingen så jag hann inte prata med dig.
Såg du något av min ridning?, den var långt ifrån den klass min gosse brukar prestera men han var skitförbannad på trängseln på framridningen.
17st inne i Pleasuren blev bara för mycket i stort sett kaotisk, snacka om att sättas på prov.
Det var bra nära att jag fick en spark på knät när två ryttare bestämde sig för en trängning samtidigt.
Snälla säg att det är lungnare i AA så vågar jag kanske mig dit!
Vad tyckte du om våra kläder?
Det var många som tittade och fotograferade, nu sitter vi och väntar på att få starta symaskinerna.

MVH Annica

undefined
:banana: Nu, nu har jag också hittat in. Jag undrar om någon vet var man kan få tag på strass blixtlås. :bump: Hallo Annica! Jag kan jag och.

Betty prova med den där butiken i Ystad-ska vi samåka?
Det är ju lustigt att man inte kan vara ifred från dig någonstans.
Vi fick in några beställningar på kläder på tävlingen så sätt igång att sy!
Västen i svart och guld kommer att bli kanonfin, det är härligt när folk använder sin fantasi.
Stretchtyget i guld och i krossad sammet passar jättebra till.
Skulle chonchosen till paden vara med eller utan band?
Lite glitter och glamour förhöjer tillvaron, eller hur?

Utan band tror jag, annars blir det nog överarbetet.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har tillgång till mängder av jättefina vinterpäron., vet dock inte vad sorten heter. Men vad gör man med dem? Hur förvarar man dem...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Nebraska
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 478
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
718
Senast: Görel
·
Hemmet Jag behöver talkpulver. "Rent" dvs utan oljor, parfymer eller annat gojs. Vilken typ av butiker kan tänkas ha sådant? :confused...
Svar
5
· Visningar
437
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama