Separerade magmuskler

malumbub

Trådstartare
Någon här som opererats för separerade magmuskler och/eller magbråck?
Hur gick det till? Vilken läkare gjorde bedömningen? Hur gick operation och rehabilitering? Hur funkar kroppen idag?

Har inte gjort någon sådan operation själv, men om jag hade behövt göra en så hade jag gått till en plastikkirurg. En konsultation brukar bara kosta 500kr och då blir du bedömd av ett proffs. Då får du även all information om operation och rehab. Om de anser att du kan få hjälp av landstinget så kan de ofta hjälpa dig med hur du ska gå tillväga.

Vissa kliniker gör också så att om din operation bedöms som ”medicinsk” (kommer inte ihåg exakta begreppet) så behöver du inte betala moms för den så då blir den 25 % billigare.

Har inte gjort någon sådan operation själv, men om jag hade behövt göra en så hade jag gått till en plastikkirurg. En konsultation brukar bara kosta 500kr och då blir du bedömd av ett proffs. Då får du även all information om operation och rehab. Om de anser att du kan få hjälp av landstinget så kan de ofta hjälpa dig med hur du ska gå tillväga.

Vissa kliniker gör också så att om din operation bedöms som ”medicinsk” (kommer inte ihåg exakta begreppet) så behöver du inte betala moms för den så då blir den 25 % billigare.
Tack för vinklingen. Jag har inte tänkt att man kan gå den vägen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 102
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama