Sår på armbåge

jemeni

Trådstartare
Min JRT bröt ena tassen förra vintern av gipset fick hon ett sår på armbågen, detta läkte men hon är pälslös på den armbågen.
Nu när det är kalt ute är jag rädd att hon förfryser den när hon är med i stallet!
Någon som har en bra ide på hur man skyddar den, jag brukar smörja dem med fet salva men den torkas ju snabbt bort finns det salva som stelnar?

osorterat004.jpg

Senast ändrad:
Sv: Sår på armbåge

Ingen????

Jag har idag handlat en overall! Den bör skydda men finns det verkligen ingen bra salva?

Gissar att du kan smörja med typ Nivea, men risken med alla salvor man smörjer in hunden med är ju att den slickar i sej den! Dvs salva = hunden slickar = huden blir blöt = hunden fryser mer = större risk för köldskador.

Overall fungerar säkert bättre.

/Swat

Som tur är har jag duktig vovve hon slickar inte! Brukar sätta på helosan innan det är dax att gå ut.

Använd en salva utan vatten för annars blir effekten det motsatta.
Min gammelhund hade liknande på sina armbågar eftersom han älskade att ligga på asfalten utanför vårt hus så han skrapade bort håren och det blev permanent hårlösa fläckar. Han förfrös aldrig sina armbågar men givetvis ska du vara uppmärksam.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
954
Senast: Fiorano
·
Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 666
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag köpte en häst för 1,5 månad sedan. Han hade ett sår på ena höftknölen när vi hämtade honom. Till och från har det gått från...
2
Svar
22
· Visningar
5 540
Senast: Mustang
·
Hundhälsa Min hund är en hanhund som fyllde åtta år den 15 mars. Han har fått vara frisk i sitt liv förutom en sårskada på ena tassen. Jag minns...
2
Svar
25
· Visningar
3 194
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka