Sadelfråga

Lill76

Trådstartare
Min nya häst har inte fått någon egen sadel ännu, så jag rider henne med en wintec cair allrond med blått järn i. Eftersom hon är ganska "urgröpt" vid manken har jag en padd under och sadeln känns att ligg ok när jag rider men avtrycken på schabraket och ryggen säger något annat, men vad? Det verkar vara mer tryck eller rörelse längst bak eftersom hon svettas mer där, pälsen är ändå slät. Efter vår första uteritt igår, då hon var väldigt spänd och sänkte ryggen såg man tydligt att sadeln inte legat an i mitten. Är sadeln för rak för henne eller vad är felet tror ni. Hon är väldigt smal framtill men i övrigt är hennes rygg ganska rund (ej takformad)
HstochVagn066.jpg

Sv: Sadelfråga

Kan du inte lägga ut bilder där sadeln ligger på hästen? Gärna en bild utan utrustning (padd, schabrak mm) och en med bara padden under. Bilderna ska vara tagna rakt från sidan.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ska köpa hoppsadel till häst med normallångt sadelläge, ganska låg manke, rund (ej takformad) och rak rygg. Mycket anläggning fram...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Buck
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 142
Senast: MiniLi
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 072
Senast: lillamy73
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar