rumsren kanin?

M

Mimmi22

Hej
funderar på att skaffa kanin och en jag hade för många år sedan var rumsren när jag köpte han. Men hur får man en kanin rumsren, någon som vet? :confused:

Jag vet inte riktigt, men jag får kaninungar ngn gång i september mejla ifall du vill ha en: trollet423@hotmail.com
Men ett bra tips är la att ha tålamod och att ta det lugnt, ska kaninen vara inne eller utekanin??
Ifall den ska vara inne är det lättare att ha koll på den och när den sätter sig för att skita så tar man upp den och sätter den där den ska skita och ger den ngt gott som belöning... :bow:

okej, ska testa. Köpte mig en liten löwen idag och han är så söt! ska nog skaffa en till på sikt men denna får växa upp först. Den är för tillfället ute i stallet men ska in till vintern och sen bli permanent innekanin då det är lättare att sitta och plocka upp och gosa med dom.
Vad är det för kaninbebisar du ska få?

Jag ska få löwen!!! Yeah, söta korsningar... mamma löwenhermelinkorsning och pappan löwenvädur... får se vad det blir för ngt...
Mycket trevliga kaniner iaf, med mycket hoppförmåga...

Min kanin börjar bli hyfsat rumsren, men hon är bara 8 veckor än... :)
Om du lägger ut en tidning, en kattlåda eller vad det nu är som du vill att kaninen ska skita på och lägger lite av hennes bajs där brukar det locka. Lägg den gärna i en hörna hon ofta sitter i! :banana:

Sv: rumsren kanin?

Ingen aning egentligen! De tre kaniner jag haft har blivit rumsrena av sig själva (varav två är okastrerade hanar :) ).. Min nuvarande sötnos gräver på min dörr och hoppar in i sin bur när han behöver det :)

Pröva att ställa ut en låda med kattsand i ett hörn där din kanin brukar sitta, gärna med lite "pluttar" i så går det säkert bra.

De flesta kaniner är ju väldigt renliga...

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Blyger
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 546
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 961
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Hej! Jag funderar på skaffa kreditkort där man får bonus. Vill helst kunna resa så jag funderar på något från SAS. Någon som har något...
Svar
0
· Visningar
209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka