rinniga ögon...

Empalie

Trådstartare
den här vintern har min lille shettis haft problem med rinniga ögon. Oftast genomskinlig vätska men ibland lite gul/vitaktig. Det kommer och går lite men ibland värre när det blåst. Ngn gång har han haft lite svårt att öppna ögat. Min store har också ngn gång när det var riktigt kallt haft lite problem med ena ögat. Är det ngn som har haft liknande situation i vinter...?

Sv: rinniga ögon...

Nja inte exakt likadant, men jag hade en häst på foder/prov som ögonen rann på när det var kallt och blåsigt. Det kollades upp av veterinär och konstaterades att det inte fanns några problem, ingen sjukdom eller någonting. Han hade bara lite känsliga ögon. Men om din häst har svårt att öppna ögat och geggan är gul/vitaktig tycker jag att du ska kolla upp det med veterinär. Min häst som jag hade, hans var helt klart och genomskinligt, det såg ut som han grät.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 362
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 588
Senast: fixi
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka