rinniga ögon...

Empalie

Trådstartare
den här vintern har min lille shettis haft problem med rinniga ögon. Oftast genomskinlig vätska men ibland lite gul/vitaktig. Det kommer och går lite men ibland värre när det blåst. Ngn gång har han haft lite svårt att öppna ögat. Min store har också ngn gång när det var riktigt kallt haft lite problem med ena ögat. Är det ngn som har haft liknande situation i vinter...?

Sv: rinniga ögon...

Nja inte exakt likadant, men jag hade en häst på foder/prov som ögonen rann på när det var kallt och blåsigt. Det kollades upp av veterinär och konstaterades att det inte fanns några problem, ingen sjukdom eller någonting. Han hade bara lite känsliga ögon. Men om din häst har svårt att öppna ögat och geggan är gul/vitaktig tycker jag att du ska kolla upp det med veterinär. Min häst som jag hade, hans var helt klart och genomskinligt, det såg ut som han grät.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Kollar här om någon mer haft häst som plötsligt blivit "vätskig" i hålrummen över ögonen. Det är en connemara i fint hull som rids...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: jennylu
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
998
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 064
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka