Hej!
Jag har ett litet eget stall hemma med 2 1/2 box alltså 1/2 är en ponnybox med plats upp till stor C-ponny.
Jag har funderingar på att hyra ut den. Tänkte kolla med er vad som skulle vara en skälig hyra att betala i månaden.
Då skulle det i så fall ingå:
In/Utsläpp alla vardagar
Täckesbyte
Fodring 3 ggr/dag
Halm+halmpellets som strö
Hö eller hösilage 10 kg/dag
Helger delas utsläppet upp på 2 pers
Mockning kan ingå om så önskas
Full service helt enkelt
Sällskap av en valack och ett sto
Finns inget vatten indraget i stallet utan man måste gå kanske 10 m för att hämta när det är minusgrader annars har jag en slang nerdragen till stallet. Det finns heller ingen sadelkammare i själva stallet, men en ganska rymlig och uppvärmd sadelkammare ett par meter ifrån stallet.
Stallet ligger dessutom ca 100 m ifrån ett stort ridhus där man kan köpa ridhuskort om man vill.
Stallet ligger ca 2 mil utanför Nyköping, ganska bra bussförbindelser.
Så vad tror ni skulle vara en skälig hyra att ta ut?
Jag har ett litet eget stall hemma med 2 1/2 box alltså 1/2 är en ponnybox med plats upp till stor C-ponny.
Jag har funderingar på att hyra ut den. Tänkte kolla med er vad som skulle vara en skälig hyra att betala i månaden.
Då skulle det i så fall ingå:
In/Utsläpp alla vardagar
Täckesbyte
Fodring 3 ggr/dag
Halm+halmpellets som strö
Hö eller hösilage 10 kg/dag
Helger delas utsläppet upp på 2 pers
Mockning kan ingå om så önskas
Full service helt enkelt
Sällskap av en valack och ett sto
Finns inget vatten indraget i stallet utan man måste gå kanske 10 m för att hämta när det är minusgrader annars har jag en slang nerdragen till stallet. Det finns heller ingen sadelkammare i själva stallet, men en ganska rymlig och uppvärmd sadelkammare ett par meter ifrån stallet.
Stallet ligger dessutom ca 100 m ifrån ett stort ridhus där man kan köpa ridhuskort om man vill.
Stallet ligger ca 2 mil utanför Nyköping, ganska bra bussförbindelser.
Så vad tror ni skulle vara en skälig hyra att ta ut?