Ridfolk missbruk allemansrätten

(UNT)
Hästar och motorfordon bör ha samma regler när det gäller allemansrätten.
Allemansrätten är en för Finland, Island, Skottland, Norge och Sverige specifik rättighet för alla människor att vistas i naturen.
Allemansrätten ger en begränsad rätt att färdas över privat mark och att tillfälligt uppehålla sig där.

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=28-AV_ID=760508,00.html

Sv: Ridfolk missbruk allemansrätten

Det hoppas jag verkligen inte går igenom.
Tänkt att vara förvisad till enbart grusvägar, som är öppna för trafik, med hästen. :(
Även om nu en del hade behövt tänka efter lite mer i hur de rider i naturen.

Ja men det är oftast en liten klick människor som förstör för många o inte tar nån hänsyn alls. Det är ju inte kul att vara markägare heller o få sina marker söndertrampade. Och dessutom få ett näsvist svar om man skulle säga till. Visst är det tråkigt om det blir så men en viss förståelse har jag...

Jag har haft folk som glatt ridit dressyr på min nysådda vall :crazy: så en viss förståelse har jag.

Jo absolut.
Pappa äger mycket mark så jag har hört svordomarna, men det hade ändå varit extremt trist (för de som sköter sig).

Det hoppas jag verkligen inte går igenom.
Tänkt att vara förvisad till enbart grusvägar, som är öppna för trafik, med hästen. :(
Även om nu en del hade behövt tänka efter lite mer i hur de rider i naturen.

Det är bara en insändare så du kan nog vara lugn.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (UNT) Susanne Lindahl, veterinär vid Statens veterinärmedicinska anstalt, är mitt uppe i ett arbete som förhoppningsvis ska begränsa...
Svar
0
· Visningar
866
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (UNT) Sugen på att lära dig någon ny sport? Det är aldrig för sent, som man lite käckt brukar säga. Men det är ju sant...
Svar
0
· Visningar
726
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (UNT) Vikingatidens isläggar var gjorda av ben och krävde en annan åkteknik än dagens långfärdsskridskor. I morgon finns chansen att...
Svar
0
· Visningar
861
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (UNT) Intresset för hästnära boende enligt Staffan Svenssons modell i Julmyra tycks vara stort. Under de senaste åren har ett 30-tal...
Svar
0
· Visningar
753
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama