Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Javisst! Jag är stelopererad i 13 eller om det var 14 kotor (hela bröstryggen och några i ländryggen) och jag både rider och tävlar. Jag är ju såklart inte lika rörlig som innan och kan inte ge vissa hjälper på samma sätt som innan, men det går att kompensera och göra på andra sätt istället. Har utbildat och tävlat upp till svår dressyr efter operationen så det är ingenting som inte går att göra pga stelopererad rygg. Däremot undviker jag att hoppa så mycket nu pga ryggen, men det är absolut fysiskt möjligt.
Det blev en del komplikationer så jag fick börja om från början med allt. Dvs börja med att lära mig att gå igen och sen ta det steg för steg därifrån. Så det tog nog ungefär ett år innan jag satt till häst igen. Första halvåret kunde jag inte komma upp ur sängen, så från det att jag kunde göra lite mer än bara ligga ned, så tog det ju bara ett halvår innan jag red. Min läkare sa att jag aldrig skulle rida igen, så då var det ju bara att överbevisa honom. [/
Fy vad jobbigt med komplikationer.
Brott på skruvar?
1/2 år liggande låter hemskt och jag förstår att du är lycklig nu!
Att dessutom överbevisa doktorn är ju aldrig fel!
Jag är ju i ett bättre läge och har bara muskelkramper nu 10 veckor efter,men ingen egentlig smärta och kan gå kilometervis,vilket inte har gått på många år pga smärtor!