Rhinovirus...erfarenheter

L

Lillfisen04

Ska in med min häst på kliniken idag och kolla upp honom. Tror han har åkt på Rhinovirus.
Vad har ni för erfarenheter av det...???
Hur länge har dom haft det i kroppen, hur länge måste dom vila. Symptom mm mm...berätta ALLT!
Min häst har en grym hosta vid minsta ansträgning, räcker med att skritta i 30min så börjar han hosta. Har oftast undertemp..ligger normalt på 37.6 men pendlar nu mellan 36,5 - 37,3. Vilket är lite lågt.

Sv: Rhinovirus...erfarenheter

sök på goggle så får du massa info.....är det en vanlig ridhäst behöver du knappast oroa dig...tävlingshästar är det värre med...

Liknande trådar

Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 336
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 533
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka