Ren nyfikenhet

Shettisar

Trådstartare
Vad innebär det att ha en häst försäkrat i A6? Har kollat men hittar inget....Någon som vet?
 
Sv: Ren nyfikenhet

Vet inte var du letat, för jag hittade snabbt på de flesta bolagen.

Här är vad det innebär i "mitt" bolag

Liv
"Begränsad användbarhetsförsäkring A6
Grunden utgörs av A2-försäkringen som har byggts på med ett skydd för vissa skador och sjukdomar. En billig försäkring i förhållande till sin omfattning. Kan tecknas för alla hästar."


Veterinärvård
"Med begränsningar A6
Omfattar sårskador, frakturer och fissurer, bakteriella ledinfektioner, fång och andra hovsjukdomar, slinger och ataxi, lunginflammation, kraftig lungblödning, hjärtfel, kolik, buköppning, transportsjuka samt ostechondros och övriga lösa benbitar. Ostechondros och övriga lösa benbitar omfattas endast om hästen försäkras med friröntgen.

En utvidgad försäkring för dig som vill skydda mycket för en liten kostnad. Kan tecknas för alla hästar."

Läs mer på www.folksam.se
 
Senast ändrad:
Sv: Ren nyfikenhet

Ok, jag letade iofs bara på Agria osv... Ingår ingen fölförsäkring i A6?
Dvs på ett avels sto.
 
Sv: Ren nyfikenhet

Det är lite olika från bolag till bolag. Hos Sveland är A6 = avelsförsäkring, hos Agria heter motsvarande A7 samma hos Folksam. Gör en google sökning på "avelsförsäkring, häst" så får du upp de flesta bolagen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Inser att jag behöver köpa en riktigt bra trimmer till min blivande dvärgpudel. Jag har en till detaljer (nos och tassar), men behöver...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: ufot
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag letar eventuellt unghäst och är lite fundersam på ”nyttan” med dolda fel försäkring, alltså att den är införsäkrad redan som...
Svar
5
· Visningar
988
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Jag har nyligen höftledsröntgat Slyngeln. Jag fick titta rätt noga på röntgenbilderna tillsammans med veterinären på kliniken och hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 557
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp