MissourisTopsanna
Trådstartare
Har en 7månaders oreggad border. Han äter just nu eukanuba valpfoder och han är inte alls förtjust i detta. Kan gå två dagar utan att han äter något (jag ger han inget annat i hopp om att han ska tillslut äta detta). Har haft detta sen jag fick honom och han har aldrig varit glad i det. Han är skulle jag säga mager, vet sa på senaste kollen att så länge hunden är glad och pigg att jag inte ska oroa mig, även fast dom tyckte att han var åt det magrare hållet. Han är väldigt glad och pigg Men jag är orolig att det ska påverka hans utveckling då han är mager, jag kan känna höftknölarna och revbenen rätt tydligt. Meningen är att dom ska äta valpfoder till 1års ålder? Förra hunden jag hade gjorde inte det men jag har bestämt mig att allt ska bli rätt med hund nummer två som man oftast gör men det känns inte rätt med en mager bäbis.
Vad tycker ni, ska jag fortsätta på detta sätt till 1års ålder, eller byta till annat valpfoder eller blanda ut med annat foder?
Tål att tillägga att han har väldigt aktiva vardagar så hungrig tycker jag att han borde bli. Hemma är han inte stressad, så han låter inte bli att äta pga stress, utan är väldigt lugn och harmonisk inomhus.
Min första tanke jag har nu är att prova ut ett nytt valpfoder, fick förslag om lamm och ris.
Vad tycker ni, ska jag fortsätta på detta sätt till 1års ålder, eller byta till annat valpfoder eller blanda ut med annat foder?
Tål att tillägga att han har väldigt aktiva vardagar så hungrig tycker jag att han borde bli. Hemma är han inte stressad, så han låter inte bli att äta pga stress, utan är väldigt lugn och harmonisk inomhus.
Min första tanke jag har nu är att prova ut ett nytt valpfoder, fick förslag om lamm och ris.