Recept med oförskämt mkt vitlök i?

Gry

Trådstartare
Har ett otäckt sug av mat med sjukt mkt vitlök i. Jag funderade på potatisgratäng men då blir ju tillbehöret sabbat, eller finns det ngt man kan ha till som ändå passar? Jag och familjen är allätare, så det kvittar om det är skaldjur, kött, kyckling eller ngt annat. Har ni några recept som fullständigt badar i vitlök?

(Jag tycker inte särskilt mkt om inlagd vitlök så det går bort)

Ta ett mörkt bröd som är neutralt i smaken som tex Wasa Gyllengoda mjukbröd.

Stek det på båda sidorna i en stekpanna tills det blir gyllne brunt. (Stek i mycket olja)

Strö på lite salt. Ta sedan en vitlöksklyfta och gnid in det på brödet riktigt ordentligt (salta och gnid in båda sidorna).

Sedan några ostskivor på (gärna något med nötsmak som herrgård) och några gurkskivor på.

Som redan nämnt, tzatziki :thumbsup:

Sen nåt som är sjukt gott och fullständigt livsfarligt är mörkt bröd med stark ost (typ emmentaler), äpple och skivad vitlök :love: Det går inte att sluta äta, men man får planera lite för man luktar ju inte hallon dagen efter :D

Tomat- och vitlökssoppa! Tror jag hade i sisådär 15 klyftor när jag gjorde det sist :o

Eller vitlöksfrästa räkor/kräftor med spagetti?

Vi (min man) gjorde pulled pork idag som krävde massa vitlök.

1 kg karrébit
1 1/2 gul lök i klyftor
3/4 vitlök i klyftor
1 flaska bqsås

Bara hälla i allt i en gryta med lock. In längst ner i ugnen på 125 grader i 5 timmar.

Smakade smaskens :d

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka