Sofiplopp
Trådstartare
Min yngste son (13 år) önskar sig ett eget djur, och jag har funderat på tamråttor. Vi har hundar, katter och hästar, men jag tänkte att han skulle ha ett djur som BARA var HANS! Och råttor verkar så himla roliga och personliga.
Men jag är totalnovis på rådisar - har haft marsvin och hamstrar tidigare, men varken möss eller råttor.
Var hittar man trevliga råttor? Jag vil ha sådana där som blir riktigt stora och stiliga!
Finns det olika raser?
Hanar eller honor? (en av varje sort tror jag är lite dumt, va ... )
Hur länge lever en tamråtta - 2 år?
Kissar de på en när man håller i dem, eller kan man vänja dem av med det?! Vem kissar mest s a s - hane eller hona? - eller är det individuellt.
Kan ju säga att jag har varit inne på marsvin också, men jag har haft massor av marsvin i livet och det känns som det skulle vara kul att prova något helt nytt!
Tack på förhand för att ni delar med er av era kunskaper!
Men jag är totalnovis på rådisar - har haft marsvin och hamstrar tidigare, men varken möss eller råttor.
Var hittar man trevliga råttor? Jag vil ha sådana där som blir riktigt stora och stiliga!
Finns det olika raser?
Hanar eller honor? (en av varje sort tror jag är lite dumt, va ... )
Hur länge lever en tamråtta - 2 år?
Kissar de på en när man håller i dem, eller kan man vänja dem av med det?! Vem kissar mest s a s - hane eller hona? - eller är det individuellt.
Kan ju säga att jag har varit inne på marsvin också, men jag har haft massor av marsvin i livet och det känns som det skulle vara kul att prova något helt nytt!
Tack på förhand för att ni delar med er av era kunskaper!