Sv: rätt galopp..
Tänkte som du innan, men efter att ha suttit en halvtimme och fattat och fattat och fattat på en vall, och det bara blev fel, hästen mer och mer stressad (hon är 16, men inte så mycket skolriden på senaste åren) så gav jag upp.
Nu är det vänster gallopp som gäller ute, om jag ska få gallopera över huvud taget!
På ridbanan tränar vi vanlig "lydnad" och att gå i form, så får höger gallopp komma framöver.
När jag rider går hon lite bättre än när dottern, 13 år, rider, om man tittar över hela lektionen, men HON får henne att fatta höger...
Inte utan problem, hon fattar med ett stort skutt, och häromdagen avslutade hon med att slå ordentligt
Lite kul tyckte jag, inte dottern som låg framme på halsen!
Alltså, det är inte bara jag som är otydlig, något annat är det, men det kommer väl...
Jag försöker få dottern att förstå att just nu får vi prioritera själva högergalloppen, så får vi korrigera skuttandet när den sitter!
Men det där med stress när man bryter av och ska korrigera direkt stämmer verkligen, jag travar en stund innan ny fattning, tills jag känner att hon lyssnar, och inte bara väntar på att få kasta sig iväg i (fel) gallopp igen.
Usch, långt och svamligt, men jag sitter här för att jag inte kan sova, ursäkta luddigheten. Tror att jag inte stavat rätt heller
Gomorron!
Lotta