Råd om allt gällande kanin!

Domino_s

Trådstartare
Har precis fått hem en liten kaninhane, ca 10 veckor gammal....

Buren jag har är gott och väl 1 m2 stor, om inte lite till, jag använder spån, vattenflaska, han får hö + färsk gräs varje dag och kaninpellets. (har hört att blandningarna ej ska va lika bra) + färska grönsaker.

Nåt mer jag ska tänka på??

Sen en grej till....Min kanin vill gärna ligga på rygg i knät och att man "masserar" tassarna, då somnar han, men sen var det en kompis som sa att man absolut inte ska lägga dom på rygg..:o..Är det farligt?..

Alla råd är välkommna!

Mvh Domino_s

Sv: Råd om allt gällande kanin!

Jag har aldrig hört att det ska vara farligt att lägga dom på rygg.
på utställningar lägger ju domaren kaninen på rygg. kan däremot tänka mej att det inte är bra att låta dom ligga länge på rygg:grin:.

Men jag och många jag känner lägger sina kaniner på rygg vid kloklippning m.m :) våra kaniner lever och mår fortfarande bra

Liknande trådar

Däggdjur Jag ska köpa en kanin och undrar vart man kan köpa billiga hopphinder? Jag har haft kaniner tidigare (hemma uppfödning som yngre typ...
Svar
2
· Visningar
1 651
Senast: AmandaA
·
R
Däggdjur Vi har en kanin på lite över två år och som vi haft sedan han "lämnade boet" Han är blandning mellan lejon och dvärgkanin är kastrerad...
2
Svar
27
· Visningar
4 786
Senast: Raderad medlem 94602
·
Däggdjur Har nyligen tagit över en kanin som inte haft det särskilt bra. Han har bara fått sitta i sin smutsiga bur och det kan inte vara varje...
Svar
4
· Visningar
3 231
Senast: joanna55
·
M
Däggdjur Hej! Har köpt 2 st lejonhuvde dvärgkaniner. De är 3 månader nu. De är väldigt gosiga och tama. Några frågor till er som verkar...
Svar
2
· Visningar
5 320
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama