Quo Vadis & Diplomat

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Novisen
  • Startdatum Startdatum
N

Novisen

Är det någon här i detta hav av kunskap som kan något om hingsten Quo Vadis och vad han har gjort för något? Han ligger som morfar till min sköthäst vill veta så mycket som möjligt om honom.

Som mormors far ligger Diplomat( hanoveranare) kanske någon som kan något om honom.

Hade varit super kul om någon kunde berätta lite om deras egna prestationer och ifall de har några avkommor som har gjort något bra..:)

Tack på förhand

Sv: Quo Vadis & Diplomat

är det ingen som vet något om dem?

Quo Vadis fux 1.71 född 1983 e. Garitchou (angloarab)
Godkänd i Oldenburg och Hannover.
HLP
Dressyr 91.38 (31/45)
Hoppning 107.58 (15/45)
Totalt 99.97 (22/45)

Avkommeindex
Dressyr 75 88%
Hoppning 96 84%
Skritt 79
Trav 78
Galopp 81
Ridbarhet 75

73 avkommor i Tyskland har tävlingslicens.
1 godkänd son, Quizmaster (Oldenburg)
42 stamboksförda döttrar, vara 5 med St.Pr.
2 avkommor har placeringar i S-dressyr
4 avkommor har placeringar i S-hoppning

Horse_Quo_Vadis.jpg

wow.. det var inponerande att du hittade info om honom..:) Tack så mycket, inte för att jag förstod så mycket av alla siffrorna du skrev..:) Inte lätt att vara nybörjare...

Avkommeindexet torde väl fungera som blup-index, dvs 100 är snitt för rasen. Hans avkommor blir alltså sämre än genomsnittet i allt, men något bätte i hoppning än i dressyr. 88% och 84% syftar på vilken säkerhet som finns i siffrorna ganska hög i det här fallet.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 666
Avel Nu är blup.se uppdaterad med nya index! Några reflektioner på topplistor, nykomlingar med index eller förändringar hos era egna hästar...
Svar
6
· Visningar
1 196
Senast: Hedwig
·
Utrustning Hejsan! Jag har nu äntligen köpt min första egna häst😍 Hon kommer hem till mig om kanske 2-3 veckor. Vill gärna fixa en sadel så snabbt...
Svar
7
· Visningar
1 025
Senast: clara123
·
Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 657
Senast: maria_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur