Hgfy
Trådstartare
Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen har inga problem med att gå i hagen eller ridas precis vid gården där det finns mjuka alternativ. Jag märker dock att han är mer besvärad av sten och grus nu än i vintras (utom när det var torrfruset, det var inte heller kul), och ska jag kunna fortsätta rida ut behövs förändring. Jag hade min egna häst (för längesen) barfota en tid och testade boots på henne då hon blev öm, men de satt inte så bra. Klarade absolut ingen galopp och knappt snabb trav, då flög de av Det var dock 2010 och jag inbillar mig att bootsen utvecklats sedan dess??
Hur har ni gjort när ni skaffat barfotaboots? Hur stor skillnad har det gjort? Bara fram eller runt om? Kollade på nån hemsida men närmsta utprovaren är flera mil bort. Är det vanskligt att prova ut själv? Har inte mätt hans hovar än, men de är runda fram och lite ovala bak, så som jag tycker de flesta hovar ser ut. Nyverkad i tisdags så borde vara ok i tiden att mäta imorgon, tänker jag.
Tack på förhand!
/Hon som vill kunna fortsätta rida ut på en bekväm häst
Hur har ni gjort när ni skaffat barfotaboots? Hur stor skillnad har det gjort? Bara fram eller runt om? Kollade på nån hemsida men närmsta utprovaren är flera mil bort. Är det vanskligt att prova ut själv? Har inte mätt hans hovar än, men de är runda fram och lite ovala bak, så som jag tycker de flesta hovar ser ut. Nyverkad i tisdags så borde vara ok i tiden att mäta imorgon, tänker jag.
Tack på förhand!
/Hon som vill kunna fortsätta rida ut på en bekväm häst