proteinrikt hö

B

**BORTTAGEN**

Jag har ett hö med mycket högt proteinvärde (smältbart råprotein 55.5). Nu undrar jag om det är farligt att ge för mycket av ett sådant hö? Jag har ett halvblodssto som är mycket lättfött, men jag vill att hon ska ha hö att sysselsätta sig med. Hon står i och för sig på halm, så hon har lite att göra, men jag vill ändå inte ge för lite hö. Tips någon?
 
Det gör ju inget när överskottet av protein kommer ifrån grovfodret till skillnad från kraftfodret så var glad för ditt fina hö :)

(Finns massor av tidigare trådar om just detta, om du använder sök-funktionen).
 

Liknande trådar

Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
533
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Linda_A
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 050
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp