pastejja
Trådstartare
Oj vad det går snabbt, hade nyss bula på magen och nu är inbjudningarna till dop utskickade och svar har börjat komma in. Vi blir ganska många och vi som först tänkte bjuda på mat fick tänka om. Jag har skrivit "vi bjuder på fika" på inbjudan för att lämna öppet. Känns som det är dags att börja fatta lite beslut.
Det är på eftermiddagen, själva dopet börjar klockan ett.
Jag vill bjuda på tårta, och kakbuffé med 7 sorters kakor (inkl. några diabetes/lchf-kakor).. Men räknar man 7 sorter med eller utan tårtan ? Hur räknar jag hur mycket kakor jag ska baka? En kaka per skalle? Mer? Väldigt få kommer ju äta 7 sorter.. Vissa tar kanske två av en? Jag håller själv på att gå ner i vikt och är inte intresserad av att stå med hur mycket kakor hemma efter.
Skulle ni räkna med att det fanns smörgåsar, frukt eller annat förrutom kakor?
Alternativet är annars att jag drar ihop någon smörgåstårta men det känns som det är mer mat än den där "fikan" jag skrivit om.
Det är på eftermiddagen, själva dopet börjar klockan ett.
Jag vill bjuda på tårta, och kakbuffé med 7 sorters kakor (inkl. några diabetes/lchf-kakor).. Men räknar man 7 sorter med eller utan tårtan ? Hur räknar jag hur mycket kakor jag ska baka? En kaka per skalle? Mer? Väldigt få kommer ju äta 7 sorter.. Vissa tar kanske två av en? Jag håller själv på att gå ner i vikt och är inte intresserad av att stå med hur mycket kakor hemma efter.
Skulle ni räkna med att det fanns smörgåsar, frukt eller annat förrutom kakor?
Alternativet är annars att jag drar ihop någon smörgåstårta men det känns som det är mer mat än den där "fikan" jag skrivit om.