Parkering vid slussen i Stockholm

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare lundsbo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 3 080

lundsbo

Trådstartare
Hej!
Åker på tisdag till Stockholm för en tur med Birka. Vi har tänkt att fortsätta till Grönan när vi kommer i land. Vi kommer ha bil med oss och det vore praktiskt att kunna parkera någonstans i närheten av Slussen, gärna till rimligt pris (ett par 100-lappar/dygn). På Djurgården finns det ju också lite plaster men brukar vara rejält dyrt :(
Då vi kommer ha trötta barn och lite packning på hemvägen är det ju tacksamt om det inte är långt att gå.

Så Stockholmare, eller ni som är där ofta, kom med tips och idéer!

Stigbergsgaraget ligger perfekt. Renstiernas gata 5. 200 kr per dygn.

Annars Phus slussen om man kommer åt det i byggkaoset.

Senast ändrad:
Om ni kan tänka er att gå en liten bit så fungerar det riktigt bra att parkera på Söder Mälarstrand i höjd med vandrarhemmet Rygerfjord, har inte riktigt koll på vad det kostar per dygn.

Albert Ranfts torg, vid Grand hotell och Lydmar hotell på Blasieholmen, nära Djurgården, med rimlig taxa framförallt på helgen.

Verkar absolut intressant! Den ska jag ha i minnet. Brukar det finnas plats en tisdagseftermiddag? Får man stå mer än 1 dygn?

Om jag minns rätt var max tid 5 dygn. Det räckte i alla fall till vår långkryssning med Birka (4 nätter). De 3 ggr jag stått där har det varit gott om plats.

E
Verkar absolut intressant! Den ska jag ha i minnet. Brukar det finnas plats en tisdagseftermiddag? Får man stå mer än 1 dygn?
Enda nackdelen med Stigbergsgaraget är att det är en rejäl trappa upp till det från Birka, kanske är jobbigt med barn och packning.

Har ni tänkt ta bilen till Grönan om ni parkerar på Söder eller båt/buss?

Minns du något dygnspris?

http://www.stockholmparkering.se/Pages/Besoksparkeringar.aspx
5849A86C-BD9D-41B4-BA00-DF3729085E71.webp

Jag brukar stå i P-hus slussen. Finnas alltid plats. Går att nå trots att de bygger, men enbart från ett håll. Slå på Google Maps och skriv in P-hus slussen så hittar ni rätt. Närmare än stigbergsgaraget till båtar/bussar till grönan.
Parkering på djurgården brukar vara svårt då nästan allt är upptaget och på somrarna är biltrafik ej tillåten på djurgården om du inte har särskilt tillstånd. Vet dock inte från och med vilket datum det brukar vara.

Att äga bil i stockholms innerstad och inte ha en garageplats känns lite som att spela livet på högsta svårighetsgraden. Jag är glad att min tvåhjulade fara är både lättparkerad och ekologiskt driven.

Läste lite snabbt och fick det till 5200kr/dygn :rofl:...

Är bortskämd med att stå gratis centralt. Men funderar om det inte är billigare lite mer utanför stan och ta tåget in sedan?
Beroende på vilket håll ni kommer ifrån
Tveksamt med tanke på att enkelresor är rätt dyra nu, 31kr/resa på reskassa eller 44kr/resa på enkelbiljett.

Läste lite snabbt och fick det till 5200kr/dygn :rofl:...

Är bortskämd med att stå gratis centralt. Men funderar om det inte är billigare lite mer utanför stan och ta tåget in sedan?
Beroende på vilket håll ni kommer ifrån

I så fall får man ställa sig en bra bit från stan. I alla närförorter kostar det att stå på gatorna.

Tveksamt med tanke på att enkelresor är rätt dyra nu, 31kr/resa på reskassa eller 44kr/resa på enkelbiljett.
Ja det har du rätt i. Blir säkert inte billigare om man är fler personer och parkerar utanför. Märkligt system egentligen med tullar in till centrum och dyra garageplatser men sen är det dyrt att åka kommunalt också :cool;

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka