Pållen dålig i magen vad göra???

Sv: Pållen dålig i magen vad göra???

vet inte om det hjälper när hästen har fått medicin, men på min häst funkar det med 2dl betfor...

Är hästen dålig i magen pga medicinering så avvakta ett dygn, fortsätter problemen så blev jag rekommenderad av min vet. att avbryta kuren. Min häst fick penicillin, men han stabiliserade sig i magen efter ett dygn. Hör med vet. om problemet fortsätter.

ok jag avslutade kuren igår kväll.. så jag ger det någon dag till få se

Filmjölk kan man ge till hästar men kontakta vet innan kanske vore bra att göra.
Vilken medicin gick han på?

Mvh

A-fil, mag-tarm pulver, laktosfria filer.

eller som man gjorde förr, tog en helt friskhäst bajs och mosade ned i maten.

Vi har också en liten "fel-bajsande häst" som vi nu ger fil

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 524
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 793
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
822
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp

Hund, Katt, Andra Djur