Ouppfostrad Ponny!

P

pott

Jaha...Fick hem en liten "bebis" i förrgår! Ett litet (ca.138cm) grovt fjordsto på 5 år. Hon verkar jättesnäll och charmig...MEN så fruktansvärt ouppfostrad!!! (Jag ser dock detta som en utmaning; Att få uppfostra henne!) :smirk: Det var några år sen jag hade en unghäst (fjording) att uppfostra, så jag behöver lite hjälp, då mitt minne sviker mig! :angel: NH har jag faktisk varit på 3 ggr! Så jag har iaf lärt mig grunderna! Fast det e ju minnet ja har problem med...Hur som helst; Pålla har gått på lösdrift ända sen hon föddes me andra hästar. Hon klarar inte att vara från mitt andra sto utan att bli hysterisk. Hon respekterar inte min zon och kliver rakt på mig (grov o tung som hon är)!!! Jag ska köpa nh grimma OMGÅENDE! Lite tips på hur jag ska börja få hennes uppmärksamhet, att hon KAN vara från mitt andra sto, att hon uppmärksammar MIG!!! HJÄÄÄLP!!! :eek:

Sv: Ouppfostrad Ponny!

du kanske (om det är möjligt) ställa dem i olika hagar. det kan vara svårt i början, men snart kommer hon lära sig att slappna av lite mer. tyvärr kan jag bara NH metoder som jag har behövt till mina hästar och jag har aldrig haft samma problem som du..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka