Öron på "kamphunden".

Oðinn

Trådstartare
Jag har en blandrasvalp på 9 månader. Mamman är American Pitbull Terrier (Pitbull) och pappan är American Staffordshire (Amstaff).

Enda sedan han varit liten har han haft väldigt konstiga öron.
Han har inga flygplans öron som "står upp". Små, ja ni förstår vad jag menar. Hans är väldigt stora. Dom ligger ner som en typisk labradors öron. Är det någon utav er som har en hund med samma? Och vet någon ifall han kommer "växa" in dom eller kommer dom vara så? Han ser väldigt lustig ut får jag säga. :confused:

Sv: Öron på "kamphunden".

En av problemen med blandraser är ju att man ALDRIG vet hur de kommer se ut eller hur de kommer att vara mentalt.

En staffe-mix kan gissningsvis få allt från rena ståndöron till rosenöron till typiska hängöron :D

Så det är bara att vänta och se med andra ord!

/Swat

Hur vet du föräldradjurens rastillhörighet, har du sett stamtavlorna o kollat med ID märkning?
Det finns ganska få renrasiga, reggade APBTs i Sverige, ca 400 st o dessa går knappast i blandrasavel.
Som Swat skriver så vet man aldrig med blandisar hur de kommer att se ut eller vara.

mvh

Jag träffade en renrasig amstaff med hängöron igår. Jättesöt faktiskt.

Det kan ju mkt möjligt vara ngn annan ras i hunden med.
Jag har en amstaff/rottweiler korsning som har hängöron (sägs vara pitbull i henne med men med tanke på hur vanlig den rasen är så tror jag inte på det)

383730_10150513239526159_788086158_10815467_1346258896_n.jpg

Sådär ser min hängöra ut :)

Åh tack båda två :)

Tyckte själv lite som TS när hon var liten att herre jösses vilka dumboöron men har vant mig och tycker ju själv att hon är fantastiskt vacker!
Men hon kallas ju inte flängöra utan orsak hihi
305355_10150394583171159_788086158_10258389_98938220_n.jpg

Fast på bilden ser ju din ut att ha just rosenöron som är önskvärt inom rasen.

TS: Och jag har en renrasig amstaff med ståöron.
Sen jag började kika runt har jag sett att det är rätt vanligt med alla dessa varianter på öron på både renrasiga staffar och mixar.
Du får helt enkelt vänta och se hur öronen artar sig :)

Tack för alla svar. :)
Jo jag har sett stamtavlor på föräldrarna.

Det lustiga är att hans hängöron går bakåt. Så ser dom ut hela tiden egentligen. Men så fort det är något spännande på gång så ställer han dom som "jag tycker dom ska stå/som dom brukar stå".

Vet att mamman hade liknande öron så det måste vara genetiskt. Men som swat sa så vet man ju aldrig med blandraserna. ;) Hur som helst. Min prins kommer alltid vara finast i mammas ögon :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Kan någon förklara för mig? Jag utgår från en annons som exempel nu, men det finns flera. Det är inget specifikt med just den annonsen...
Svar
15
· Visningar
1 986
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Regeringen i Danmark har förbjudit dessa raser: 1) Amerikansk bulldog 2) American staffordshire terrier (Amstaff) 3) Boer boel 4)... 2 3
Svar
58
· Visningar
8 240
Senast: muppia
·
Övr. Hund min sambos moster har en juck russel tik som är 3 år. om är en familj på 3 barn och man. den här tiken har visat sig vara väldigt... 2
Svar
38
· Visningar
3 057
N
Övr. Hund Satt och surfade runt lite på Royal Canins hemsida när jag kom in på rassidan (där man kan läsa lite om olika raser) när jag stötte på... 2
Svar
33
· Visningar
3 279
Senast: Råttan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka