omöjlig unghäst

F

felicia_

har ett islandssto på 1½år som jag har försökt hantera nu i någon månad.
hovslagaren kommer ut på torsdag. och jag har kommit fram till att de inte kommer att gå och verka henne ´på torsdag.
någon om har nått råd vad jag kan göra för att hon ka lungna sig när jag håller på med henne.?

Sv: omöjlig unghäst

Varför är hon så gammal och inte mer hanterad??? Eller är det så att du inte hanterat henne tidigare?? Har hon gått i flock behöver du nog bara etablera ledarskapet o ta det lugnt med henne. Mysiga promenader, rör henne överallt, lyfta hovar. Hur är din hovslagare???

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 089
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: animalasia
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 732
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar