Reykur
Trådstartare
Mina äldsta katter Rustie och Oscar (13 och 10 månader) har varit supertajta kompisar så länge de levt ihop. För några veckor sedan hämtade jag min tredje katt, Cleopatra. Ett riktigt litet yrväder och hon och Rustie har verkligen hittat varrandra vilket leder till att oscar är lite utanför. Jag kanske förmänskligar honom totalt nu, men han verkar väldigt nedstämd Han ligger mest på mina axlar och är väldigt kontaktsökande jämte mig (Mer än vanligt alltså ) Han leker intemed de andra katterna utan endast med sig själv eller mig.
Till saken hör att det även bor tre huskatter i samma hem sedan en tid, och jag har hoppats att Oscar skulle få sig en vän bland dem men rexarna och huskatterna umgås nästan inte alls med varrandra tyvärr. Jag är livrädd för att han inte ska trivas hos mig. Om det kanske kommer kattungar i framtiden, och katteriet kanske utökas med katt i framtiden. Tänk om han inte trivs i ett katteri?
Tror ni det kommer lösa sig med tiden? Tyvärr är det inte aktuellt att skaffa en katt till för att ge Oscar en vän.
Till saken hör att det även bor tre huskatter i samma hem sedan en tid, och jag har hoppats att Oscar skulle få sig en vän bland dem men rexarna och huskatterna umgås nästan inte alls med varrandra tyvärr. Jag är livrädd för att han inte ska trivas hos mig. Om det kanske kommer kattungar i framtiden, och katteriet kanske utökas med katt i framtiden. Tänk om han inte trivs i ett katteri?
Tror ni det kommer lösa sig med tiden? Tyvärr är det inte aktuellt att skaffa en katt till för att ge Oscar en vän.