Nu står det still i mitt huvud!!!

Tingeling

Trådstartare
Jag tittade på ett mineralfoder, där ca/p kvoten var 5.
Den kvoten ska ju ligga på 1,2 - 1,8
Vad är det jag missar?

Sv: Nu står det still i mitt huvud!!!

den totala foderstatens ska ligga inom det intervallet..:) Du måste räkna på allt o sedan om du behöver komplettera med det mineralfoder som passar bäst.

Finns ju med olika kvoter.....:)

Ok! Tack :) Men finns det verkligen någon foderstat där man behöver komplettera med så hög kvot???? Står fortfarande lite still :D

Om grovfodret har väldigt lågt kalciuminnehåll tex.......varierar ju väldig i grovfoder av flera orsaker.....men oftast är de fosforn som är för lite av....

Tack :) då behöver jag iaf inte det tillskottet. Nu ska jag sova istället! :D

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej! Har en mineralanalys som ser ut såhär per kg/ts: Ca = 3,6 P = 1,9 K = 8,7 MG = 1.5 Cu = 4 Fe = 54 Mn = 181 Zn = 36 Vilket ger...
Svar
10
· Visningar
1 265
Senast: Indiana
·
Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka